Przed każdą uruchamianą edycją studiów Rada Programowa przeprowadza:
a. ocenę programu kształcenia pod kątem zapewnienia stopnia realizacji celów programu kształcenia oraz osiągania przez słuchaczy przyjętych efektów kształcenia
• analizę stosowanych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia oraz metod nauczania;
• analizę sylabusów oraz stopnia realizacji zakładanych efektów kształcenia studiów podyplomowych przez moduły kształcenia;
• zgodności zakładanych efektów kształcenia z potrzebami rynku pracy;
• adekwatności przypisania punktów ECTS do modułów programu kształcenia;
b. ocenę kadry - prawidłowości doboru i liczby osób realizujących zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych dla uzyskania zakładanych efektów kształcenia i zapewnienia właściwej jakości kształcenia;
c. ocenę jakości i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych;
d. ocenę dostępności informacji o studiach odpowiednio dla słuchaczy lub kandydatów, w tym:
• planowanych efektów kształcenia programu studiów podyplomowych;
• zasad studiowania (zasady rekrutacji, plan studiów, zasady rejestracji);
• informacji o przedmiotach (efekty kształcenia, treści przedmiotu, zasady zaliczania przedmiotu, informacja o prowadzących - godziny konsultacji itd.);
• warunki ukończenia studiów podyplomowych.
Bieżący nadzór nad zapewnieniem jakości procesu dydaktycznego sprawuje kierownictwo studiów podyplomowych, które podczas spotkań ze słuchaczami zapoznaje się z ich opinią na temat jakości prowadzonych studiów podyplomowych.
Jakość procesu dydaktycznego może być również weryfikowana poprzez proces ankietyzacji uczestników studiów podyplomowych.